Питання-відповіді Інтерв'ю Всі записи

1

МДПІ Хорольська Тема: Запити на публічну інформацію
Кампанія «Декларування – 2013» триває: на “гарячій лінії” надає роз’яснення перший заступник начальника Хорольської МДПІ
 Ігор Цілуйко
          Кампанія «Декларування – 2013», яка розпочалась 1 січня та триватиме до 1 травня 2012 року, набирає обертів. Фахівці орольської МДПІ  також активно працюють над утвердженням основної ідеї звітування громадян перед державою про суми минулорічних статків та своєчасному перерахуванню податків в бюджет.
         Нещодавно першим заступником начальника МДПІ Ігорем Цілуйком проведено “гарячу лінію”. Одна із тем сеансу телефонного зв’язка була присвячена декларуванню доходів громадян за 2012 рік.
         Пропонуємо до уваги відповіді на запитання, які надійшли від платників податків на «гарячу лінію»:
        Чи мають право батьки скористатися податковою знижкою на навчання, якщо студент отримував доходи по цивільно-правовому договору?
       Відповідь: Згідно з підпунктом 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документальна підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених цим Кодексом.
      При цьому, Кодексом установлено обмеження щодо неперевищення сум нарахованої платником податку податкової знижки понад суму загального оподатковуваного доходу платника, одержаного протягом року як заробітна плата (підпункт 164.4.2 пункт 164.4 стаття 164 Кодексу).
      Згідно з підпунктом 14.1.48 пункту 14.1 статті 14 Кодексу заробітна плата для цілей розділу ІV Кодексу – основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом. Ці відносини регулюються трудовим законодавством, зокрема Кодексом законів про працю. При укладанні трудового договору з працівником працедавець, видає наказ про зарахування його на роботу, на підставі якого у трудовій книжці цього працівника робиться позначка про прийняття його на роботу на відповідну особу.
      Таким чином, якщо студент протягом звітного року одержував доходи тільки від виконання договорів цивільно-правового характеру, які не є трудовими договорами, то члени його сім’ї першого ступеня споріднення мають право на податкову знижку щодо сум, сплачених за навчання такого студента.
     Громадянин отримав від діда у спадщину квартиру й будинок. Як оподатковується зазначена спадщина та чи потрібно подавати декларацію?
     Відповідь: Оподаткування доходів, одержаних у вигляді спадщини, регламентується статтею 174 Податкового кодексу України (далі –Кодекс).
    Дохід у вигляді вартості успадкованого майна у межах, що підлягає оподаткуванню, включається до складу загального річного доходу платника податку і відображається ним у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (податковій декларації).
     Ставка оподаткування доходів, отриманих платником податку, встановлюється залежно від об'єкта, отриманого платником податку у спадщину, та ступеня споріднення із спадкодавцем.
    Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім'ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
    Тобто виходячи з положень Податкового кодексу Ви є членом сім'ї другого ступеня споріднення із спадкодавцем, а тому дохід у вигляді вартості успадкованої квартири Ви зобов'язаний включити до складу загального річного оподатковуваного доходу та подати до 1 травня року, наступного за звітним, річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до податкового органу за місцем своєї податкової адреси та сплатити з нього податок на доходи фізичних осіб за ставкою визначеною пунктом 167.2 статті 167  Кодексу (5 %).
      Як оподатковуються подарунки отримані у 2012 році від податкового агента?
      Відповідь: Пунктом 165.1.39 статті 165 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (за винятком грошових виплат у будь-якій сумі).
     На 1 січня 2012 року розмір мінімальної зарплати становив 1073 грн., тобто гранична сума, яка не оподатковується податком на доходи фізичних осіб становить у 2012 році 536,50 грн.
    Якщо вартість подарунків, одержаних платником податку перевищуватиме 50% мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), то перевищення підлягатиме оподаткуванню за ставками 15% (або 17% в частині перевищення сукупною сумою доходів 10-ти мінімальних зарплат). Податковий агент, що надає дарунки повинен утримати, з обдарованого платника податку, та перераховувати до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку (з урахуванням підвищувального коефіцієнту).
   У разі якщо дарунки, а також інші доходи отримуються платником податків від кількох податкових агентів і при цьому загальна річна сума оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) такими податковими агентами перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2012 році – 128760 грн.) такий платник податку зобов’язаний подати до 1 травня наступного року податкову декларацію й сплатити податок з перевищення зазначеної суми за ставкою 17% (пп. «є» п. 176.1 ст. 176 Кодексу).
                         Сектор взаємодії із ЗМІ та громадськістю
 Хорольської МДПІ

26 лютого 2013

МДПІ Хорольська Тема: Запити на публічну інформацію
 
     
 
1.Доступ до публічної інформації       
Хорольська міжрайонна державна податкова інспекція Полтавської області Державної податкової служби  повідомляє наступне:
       
           У зв'язку з набранням чинності Закону України 'Про доступ до публічної інформації', а також забезпечення реалізації права кожного на доступ до інформації, яка знаходиться у володінні Хорольської  міжрайонної державної податкової служби Полтавської області Державної податкової служби  та становить суспільний інтерес, повідомляємо наступне.
Запит до Хорольської  міжрайонної державної податкової служби Полтавської області  Державної податкової служби можна подати:
1) на поштову адресу:
Хорольська міжрайонна державна податкова інспекція Полтавської області Державної податкової служби,
37800, Полтавська обл., м. Хорол, вул. Кременчуцька , 44
 (на конверті вказувати 'Публічна інформація');
2) на електронну адресу: horoldpi1627@ukr.net;
3) факсом: (05362) 32064;
4) за телефоном (05362) 34879;
5) в усній формі особисто посадовим особам спеціального структурного підрозділу ДПІ, на який покладено функції щодо організації роботи із забезпечення доступу до публічної інформації.
            Запит може бути поданий особисто до структурного підрозділу ДПІ, на який покладено функцію щодо організації роботи із забезпечення доступу до публічної інформації, в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку (з понеділка по п’ятницю з 09-00 до 13-00 год. та з 14-00 до 18-15 год. (у п’ятницю – до 17-00 год.)).
       
     
2.Нормативні документи, що регламентують доступ до публічної інформації
Указ Президента України
№547/2011
 
Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації
 
З метою забезпечення безумовного виконання органами виконавчої влади Закону України «Про доступ до публічної інформації», реалізації конституційного права особи вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію, керуючись частиною другою статті 102 Конституції України, постановляю:
 
1. Кабінету Міністрів України:
 
забезпечувати в установленому порядку здійснення фінансування передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації» заходів, виконуваних розпорядниками інформації, які утримуються за рахунок коштів Державного бюджету України;
затвердити у визначений Законом України «Про доступ до публічної інформації» строк граничні норми витрат на копіювання та друк документів;
підготувати разом із Службою безпеки України та внести на розгляд Верховної Ради України законопроект стосовно вдосконалення законодавчих актів щодо доступу до інформації з обмеженим доступом та відповідальності за порушення таких актів;
запровадити моніторинг виконання органами виконавчої влади Закону України «Про доступ до публічної інформації» та моніторинг судових рішень, прийнятих у зв'язку з порушенням права на одержання публічної інформації, здійснювати в разі потреби підготовку пропозицій щодо вдосконалення названого Закону та вносити їх у встановленому порядку на розгляд Верховної Ради України;
розробити і внести на розгляд Верховної Ради України законопроекти щодо здійснення державного контролю за забезпеченням розпорядниками інформації доступу до публічної інформації;
ужити заходів щодо забезпечення уніфікованого підходу стосовно затвердження органами виконавчої влади інструкцій з питань обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв, які містять відомості, що становлять службову інформацію.
 
2. Кабінету Міністрів України, центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській, Севастопольській міським, районним державним адміністраціям забезпечити безумовне виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації», зокрема:
 
1) розробити і затвердити:
форми запитів на інформацію, які повинні містити стислу інструкцію щодо процедури подання запиту на інформацію, її отримання тощо;
порядок складання, подання запитів в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою);
2) запровадити облік запитів на інформацію;
3) визначити (утворити) спеціальні структурні підрозділи або визначити посадових осіб, які організовуватимуть доступ до публічної інформації, та завдання таких структурних підрозділів або осіб;
4) визначити спеціальні місця для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію, їх копіями, обладнати такі місця відповідною оргтехнікою;
5) створити умови для подання письмових запитів громадянами з обмеженими фізичними можливостями;
6) створити з метою доступу до публічної інформації та її збереження систему обліку документів, що знаходяться у відповідних розпорядників інформації і містять публічну інформацію, забезпечити обов'язкову реєстрацію в цій системі таких документів та надання доступу до них за запитами, оприлюднення зазначеної інформації на офіційних веб-сайтах (а в разі їх відсутності – в інший прийнятний для громадян спосіб);
7) забезпечувати своєчасне оприлюднення проектів рішень, що підлягають обговоренню, а також систематичне і оперативне оприлюднення та оновлення інформації про свою діяльність;
8) забезпечити оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, на веб-сайтах, інформаційних стендах, в інший прийнятний для громадян спосіб інформації, зазначеної у статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», форм запитів на інформацію;
9) затвердити переліки відомостей, що становлять службову інформацію, та оприлюднити їх в установленому порядку;
10) затвердити інструкції з питань обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв, які містять відомості, що становлять службову інформацію;
11) вживати заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до наявної інформації про особу інших осіб;
12) організувати інформування населення про права громадян, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації»;
13) забезпечити проведення навчань і підвищення кваліфікації заступників керівників органів виконавчої влади, працівників структурних підрозділів та відповідальних осіб з питань забезпечення доступу до публічної інформації;
         14) сприяти депутатам місцевих рад, громадським організаціям, громадським радам, громадянам у здійсненні громадського контролю за забезпеченням органами виконавчої влади доступу до публічної інформації шляхом проведення громадських слухань, громадської експертизи тощо.
           3. Покласти на керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади персональну відповідальність за забезпечення належного виконання відповідними органами вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
           4. Запропонувати органам місцевого самоврядування вжити заходів щодо забезпечення доступу громадян до публічної інформації.
             5. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
 
 
Президент України    Віктор ЯНУКОВИЧ    
    5 травня 2011 року


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про доступ до публічної інформації
Цей Закон визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Публічна інформація
1. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
2. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Стаття 2. Мета і сфера дії Закону
1. Метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
2. Цей Закон не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.
Стаття 3. Гарантії забезпечення права на доступ до публічної інформації
1. Право на доступ до публічної інформації гарантується:
1) обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом;
2) визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє;
3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації;
4) доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством;
5) здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації;
6) юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Стаття 4. Принципи забезпечення доступу до публічної інформації
1. Доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах:
1) прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень;
2) вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом;
3) рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
Розділ II. ПОРЯДОК ДОСТУПУ ДО ІНФОРМАЦІЇ
Стаття 5. Забезпечення доступу до інформації
1. Доступ до інформації забезпечується шляхом:
1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації:
в офіційних друкованих виданнях;
на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет;
на інформаційних стендах;
будь-яким іншим способом;
2) надання інформації за запитами на інформацію.
Стаття 6. Публічна інформація з обмеженим доступом
1. Інформацією з обмеженим доступом є:
1) конфіденційна інформація;
2) таємна інформація;
3) службова інформація.
2. Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:
1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
3. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо він правомірно оприлюднив її раніше.
4. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше.
5. Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.
6. Не належать до інформації з обмеженим доступом декларації про доходи осіб та членів їхніх сімей, які:
1) претендують на зайняття чи займають виборну посаду в органах влади;
2) обіймають посаду державного службовця, службовця органу місцевого самоврядування першої або другої категорії.
7. Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Стаття 7. Конфіденційна інформація
1. Конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 цього Закону.
2. Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Стаття 8. Таємна інформація
1. Таємна інформація - інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 цього Закону, розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю.
2. Порядок доступу до таємної інформації регулюється цим Законом та спеціальними законами.
Стаття 9. Службова інформація
1. Відповідно до вимог частини другої статті 6 цього Закону до службової може належати така інформація:
1) що міститься в документах суб'єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень;
2) зібрана в процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, яку не віднесено до державної таємниці.
2. Документам, що містять інформацію, яка становить службову інформацію, присвоюється гриф 'для службового користування'. Доступ до таких документів надається відповідно до частини другої статті 6 цього Закону.
3. Перелік відомостей, що становлять службову інформацію, який складається органами державної влади, органами місцевого самоврядування, іншими суб'єктами владних повноважень, у тому числі на виконання делегованих повноважень, не може бути обмеженим у доступі.
Стаття 10. Доступ до інформації про особу
1. Кожна особа має право:
1) знати у період збирання інформації, але до початку її використання, які відомості про неї та з якою метою збираються, як, ким і з якою метою вони використовуються, передаються чи поширюються, крім випадків, встановлених законом;
2) доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається;
3) вимагати виправлення неточної, неповної, застарілої інформації про себе, знищення інформації про себе, збирання, використання чи зберігання якої здійснюється з порушенням вимог закону;
4) на ознайомлення за рішенням суду з інформацією про інших осіб, якщо це необхідно для реалізації та захисту прав та законних інтересів;
5) на відшкодування шкоди у разі розкриття інформації про цю особу з порушенням вимог, визначених законом.
2. Обсяг інформації про особу, що збирається, зберігається і використовується розпорядниками інформації, має бути максимально обмеженим і використовуватися лише з метою та у спосіб, визначений законом.
3. Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов'язані:
1) надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом;
2) використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений законом;
3) вживати заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб;
4) виправляти неточну та застарілу інформацію про особу самостійно або на вимогу осіб, яких вона стосується.
4. Зберігання інформації про особу не повинно тривати довше, ніж це необхідно для досягнення мети, задля якої ця інформація збиралася.
5. Відмова особі в доступі до інформації про неї, приховування, незаконне збирання, використання, зберігання чи поширення інформації можуть бути оскаржені.
Стаття 11. Захист особи, яка оприлюднює інформацію
1. Посадові та службові особи не підлягають юридичній відповідальності, незважаючи на порушення своїх обов'язків, за розголошення інформації про правопорушення або відомостей, що стосуються серйозної загрози здоров'ю чи безпеці громадян, довкіллю, якщо особа при цьому керувалася добрими намірами та мала обґрунтоване переконання, що інформація є достовірною, а також містить докази правопорушення або стосується істотної загрози здоров'ю чи безпеці громадян, довкіллю.
Розділ III. СУБ'ЄКТИ ВІДНОСИН У СФЕРІ ДОСТУПУ ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Стаття 12. Визначення та перелік суб'єктів
1. Суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:
1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень;
2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону;
3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.
Стаття 13. Розпорядники інформації
1. Розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:
1) суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;
3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків;
4) суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.
2. До розпорядників інформації, зобов'язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб'єкти господарювання, які володіють:
1) інформацією про стан довкілля;
2) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту;
3) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров'ю та безпеці громадян;
4) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією).
3. На розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині оприлюднення та надання відповідної інформації за запитами.
4. Усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.
Стаття 14. Обов'язки розпорядників інформації
1. Розпорядники інформації зобов'язані:
1) оприлюднювати інформацію про свою діяльність та прийняті рішення;
2) систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні;
3) вести облік запитів на інформацію;
4) визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо;
5) мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації;
6) надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації.
Стаття 15. Оприлюднення інформації розпорядниками
1. Розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати:
1) інформацію про організаційну структуру, місію, функції, повноваження, основні завдання, напрями діяльності та фінансові ресурси (структуру та обсяг бюджетних коштів, порядок та механізм їх витрачання тощо);
2) нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності;
3) перелік та умови отримання послуг, що надаються цими органами, форми і зразки документів, правила їх заповнення;
4) порядок складання, подання запиту на інформацію, оскарження рішень розпорядників інформації, дій чи бездіяльності;
5) інформацію про систему обліку, види інформації, яку зберігає розпорядник;
6) інформацію про механізми чи процедури, за допомогою яких громадськість може представляти свої інтереси або в інший спосіб впливати на реалізацію повноважень розпорядника інформації;
7) плани проведення та порядок денний своїх відкритих засідань;
8) розташування місць, де надаються необхідні запитувачам форми і бланки установи;
9) загальні правила роботи установи, правила внутрішнього трудового розпорядку;
10) звіти, в тому числі щодо задоволення запитів на інформацію;
11) інформацію про діяльність суб'єктів владних повноважень, а саме про:
їхні місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв'язку, адреси офіційного веб-сайту та електронної пошти;
прізвище, ім'я та по батькові, службові номери засобів зв'язку, адреси електронної пошти керівника органу та його заступників, а також керівників структурних та регіональних підрозділів, основні функції структурних та регіональних підрозділів, крім випадків, коли ці відомості належать до інформації з обмеженим доступом;
розклад роботи та графік прийому громадян;
вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
перелік та умови надання послуг, форми і зразки документів, необхідних для надання послуг, правила їх оформлення;
перелік і службові номери засобів зв'язку підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління, та їх керівників, крім підприємств, установ та організацій, створених з метою конспірації, оперативно-розшукової або контррозвідувальної діяльності;
порядок складання, подання запиту на інформацію, оскарження рішень суб'єктів владних повноважень, їх дій чи бездіяльності;
систему обліку, види інформації, якою володіє суб'єкт владних повноважень;
12) іншу інформацію про діяльність суб'єктів владних повноважень, порядок обов'язкового оприлюднення якої встановлений законом.
2. Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.
3. Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
4. Невідкладному оприлюдненню підлягає будь-яка інформація про факти, що загрожують життю, здоров'ю та/або майну осіб, і про заходи, які застосовуються у зв'язку з цим.
Стаття 16. Відповідальні особи з питань запитів на інформацію
1. Розпорядник інформації відповідає за визначення завдань та забезпечення діяльності структурного підрозділу або відповідальної особи з питань запитів на інформацію розпорядників інформації, відповідальних за опрацювання, систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запиту на інформацію та надання консультацій під час оформлення запиту.
2. Запит, що пройшов реєстрацію у встановленому розпорядником інформації порядку, обробляється відповідальними особами з питань запитів на інформацію.
Стаття 17. Контроль за забезпеченням доступу до публічної інформації
1. Парламентський контроль за дотриманням права людини на доступ до інформації здійснюється Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, тимчасовими слідчими комісіями Верховної Ради України, народними депутатами України.
2. Громадський контроль за забезпеченням розпорядниками інформації доступу до публічної інформації здійснюється депутатами місцевих рад, громадськими організаціями, громадськими радами, громадянами особисто шляхом проведення відповідних громадських слухань, громадської експертизи тощо.
3. Державний контроль за забезпеченням розпорядниками інформації доступу до інформації здійснюється відповідно до закону.
Стаття 18. Реєстрація документів розпорядника інформації
1. Для забезпечення збереження та доступу до публічної інформації документи, що знаходяться у суб'єктів владних повноважень, підлягають обов'язковій реєстрації в системі обліку, що має містити:
1) назву документа;
2) дату створення документа;
3) дату надходження документа;
4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ);
5) передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом;
6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом;
7) галузь;
8) ключові слова;
9) тип, носій (текстовий документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо);
10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи);
11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо);
12) форму та місце зберігання документа тощо.
2. Доступ до системи обліку, що містить інформацію про документ, що знаходиться у суб'єкта владних повноважень, забезпечується шляхом:
1) оприлюднення на офіційних веб-сайтах суб'єктів владних повноважень такої інформації, а в разі їх відсутності - в інший прийнятний спосіб;
2) надання доступу до системи за запитами.
3. Система обліку публічної інформації не може бути віднесена до категорії інформації з обмеженим доступом.
4. Розпорядники інформації несуть відповідальність за забезпечення доступу до системи обліку відповідно до закону.
Розділ IV. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА НА ДОСТУП ДО ІНФОРМАЦІЇ ЗА ІНФОРМАЦІЙНИМ ЗАПИТОМ
Стаття 19. Оформлення запитів на інформацію
1. Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
2. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
3. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
4. Письмовий запит подається в довільній формі.
5. Запит на інформацію має містити:
1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
6. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в розпорядника інформації та на офіційному веб-сайті відповідного розпорядника. Зазначені форми мають містити стислу інструкцію щодо процедури подання запиту на інформацію, її отримання тощо.
7. У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа з питань запитів на інформацію, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
Стаття 20. Строк розгляду запитів на інформацію
1. Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
2. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
3. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.
4. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Стаття 21. Плата за надання інформації
1. Інформація на запит надається безкоштовно.
2. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
3. Розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно.
4. При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
Стаття 22. Відмова та відстрочка в задоволенні запиту на інформацію
1. Розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;
3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком;
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.
2. Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
3. Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.
4. У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
1) прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
2) дату відмови;
3) мотивовану підставу відмови;
4) порядок оскарження відмови;
5) підпис.
5. Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовий формі.
6. Відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
7. У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
1) прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
2) дату надсилання або вручення повідомлення про відстрочку;
3) причини, у зв'язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений цим Законом строк;
4) строк, у який буде задоволено запит;
5) підпис.
Розділ V. ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ, ДІЙ ЧИ БЕЗДІЯЛЬНОСТІ РОЗПОРЯДНИКІВ ІНФОРМАЦІЇ
Стаття 23. Право на оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації
1. Рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
2. Запитувач має право оскаржити:
1) відмову в задоволенні запиту на інформацію;
2) відстрочку задоволення запиту на інформацію;
3) ненадання відповіді на запит на інформацію;
4) надання недостовірної або неповної інформації;
5) несвоєчасне надання інформації;
6) невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;
7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
3. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Стаття 24. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації
1. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень:
1) ненадання відповіді на запит;
2) ненадання інформації на запит;
3) безпідставна відмова у задоволенні запиту на інформацію;
4) неоприлюднення інформації відповідно до статті 15 цього Закону;
5) надання або оприлюднення недостовірної, неточної або неповної інформації;
6) несвоєчасне надання інформації;
7) необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом;
8) нездійснення реєстрації документів;
9) навмисне приховування або знищення інформації чи документів.
2. Особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному законом.
Розділ VI. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.
2. До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом акти законодавства України застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
3. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1) у Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до N 51, ст. 1122):
у статті 2123:
частину першу після слів 'Про інформацію' доповнити словами 'Про доступ до публічної інформації';
примітку викласти в такій редакції:
'Примітка. Особи, визначені в примітці до статті 21226 цього Кодексу, притягаються до відповідальності за діяння, передбачені даною статтею, згідно із статтею 21226';
частину першу статті 21226 після слів 'Про інформацію' доповнити словами 'Про доступ до публічної інформації';
2) у назві та абзаці першому частини першої статті 330 Кримінального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 25 - 26, ст. 131) слова 'яка є власністю держави' замінити словами 'яка знаходиться у володінні держави';
3) частину десяту статті 9 Закону України 'Про оперативно-розшукову діяльність' (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 22, ст. 303; 2000 р., N 10, ст. 79) доповнити двома реченнями такого змісту: 'Забороняється оприлюднювати або надавати зібрані відомості, а також інформацію щодо проведення або непроведення стосовно певної особи оперативно-розшукової діяльності до прийняття рішення за результатами такої діяльності. Питання оприлюднення або надання такої інформації після прийняття рішення регулюється законом';
4) статтю 9 Закону України 'Про контррозвідувальну діяльність' (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., N 12, ст. 89) доповнити реченням таког

26 лютого 2013

Хорольська Хорольська Тема: Запити на публічну інформацію
                           П О С Т А Н О В А
                      від 25 травня 2011 р. N 583
                                     Київ

                 Питання виконання Закону України
               'Про доступ до публічної інформації'
            в Секретаріаті Кабінету Міністрів України,
         центральних та місцевих органах виконавчої влади
 

     Відповідно до  Закону  України  'Про  доступ   до   публічної
інформації' (  2939-17  ) та Указу Президента України від 5 травня
2011 р.  N  547  (  547/2011  )  'Питання  забезпечення   органами
виконавчої   влади   доступу   до  публічної  інформації'  Кабінет
Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     1. Установити, що Секретаріат Кабінету Міністрів України:

     1) є розпорядником інформації, якою володіє Кабінет Міністрів
України, зокрема інформації:

     яка отримана  або  створена  в  процесі  здійснення Кабінетом
Міністрів України своїх повноважень та яка перебуває  у  володінні
Секретаріату Кабінету Міністрів України;

     яка отримана  або  створена  Секретаріатом Кабінету Міністрів
України під час забезпечення діяльності Кабінету Міністрів України
та  яка  перебуває  у  володінні  Секретаріату  Кабінету Міністрів
України;

     2) не є розпорядником інформації за запитами на інформацію:

     стосовно інформації інших державних органів України,  органів
влади інших держав, міжнародних організацій;

     стосовно інформації,    яка   може   бути   отримана   шляхом
узагальнення, аналітичної обробки даних або яка потребує створення
в інший спосіб.

     2. Визначити  Управління  забезпечення  доступу  до публічної
інформації Департаменту інформації та комунікацій з  громадськістю
Секретаріату  Кабінету  Міністрів  України спеціальним структурним
підрозділом  з  питань  запитів  на   інформацію,   що   надходять
Кабінетові  Міністрів  України,  Секретаріатові Кабінету Міністрів
України.

     3. Затвердити такі, що додаються:

     примірну форму запиту на інформацію;

     примірний порядок складення та подання запитів на інформацію.

     4. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади,
Раді міністрів Автономної Республіки Крим,  обласним, Київській та
Севастопольській  міським  державним  адміністраціям  на  підставі
примірної   форми  запиту  на  інформацію  та  примірного  порядку
складення та подання запитів на інформацію затвердити власні акти.
 

     Прем'єр-міністр України                              М.АЗАРОВ

     Інд. 17
 

                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 25 травня 2011 р. N 583

               ПРИМІРНА ФОРМА ЗАПИТУ НА ІНФОРМАЦІЮ

 Розпорядник  ____________________________________________________
 інформації         (найменування розпорядника інформації)

 Запитувач    ____________________________________________________
               (прізвище, ім'я, по батькові - для фізичних осіб,
                           найменування організації,
              ____________________________________________________
              прізвище, ім'я, по батькові представника організації
                                   - для юридичних
              ____________________________________________________
                 осіб та об'єднань громадян, що не мають статусу
                                юридичної особи,
              ____________________________________________________
                поштова адреса або електронна адреса, контактний
                                   телефон)

                       ЗАПИТ НА ІНФОРМАЦІЮ

     Прошу відповідно до Закону України 'Про доступ  до  публічної
інформації' надати
__________________________________________________________________
            (загальний опис інформації або вид, назва,
                  реквізити чи зміст документа)

     Запитувану інформацію прошу надати у визначений законом строк
(необхідне зазначити):

на поштову адресу    _____________________________________________
                     (поштовий індекс, область, район, населений
                                    пункт, вулиця,
                     _____________________________________________
                              будинок, корпус, квартира)

на електронну адресу _____________________________________________

телефаксом           _____________________________________________

за телефоном         _____________________________________________

________    ____________
 (дата)       (підпис)

_______________
Примітки. 1. Система обліку, що містить інформацію про  документи,
          які перебувають у володінні ___________________________,
                                      (найменування розпорядника
                                              інформації)
          розміщена на веб-сайті ________________________________.
                                   (адреса офіційного веб-сайту
                                     розпорядника інформації)

          2. Запит може бути поданий:

          на поштову адресу _____________________________________;
                                       (поштова адреса
                                   розпорядника інформації)
          на електронну адресу __________________________________;
                                       (електронна адреса
                                    розпорядника інформації)
          телефаксом ____________________________________________;
                       (номер телефаксу розпорядника інформації)
          за телефоном __________________________________________.
                        (номер телефону розпорядника інформації)

          3. Запит  може  бути  поданий  особисто  до  спеціальних
          структурних   підрозділів   або  посадовим  особам,  які
          організовують  у   встановленому   порядку   доступ   до
          публічної    інформації,    якою   володіє   розпорядник
          інформації,   в   робочий   час   згідно   з   правилами
          внутрішнього трудового розпорядку.

          4. У   запиті   необхідно   зазначити  спосіб  отримання
          інформації.

          5. Відповідь на запит на інформацію надається у  спосіб,
          обраний  запитувачем,  протягом п'яти робочих днів з дня
          надходження запиту.

          6. У  разі   коли   запит   на   інформацію   стосується
          інформації,  необхідної  для  захисту  життя  чи свободи
          особи,  інформації щодо стану  навколишнього  природного
          середовища,   якості   харчових  продуктів  і  предметів
          побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та
          інших  надзвичайних  ситуацій,  що  сталися  або  можуть
          статися  і  загрожують   безпеці   громадян,   відповідь
          надається протягом 48 годин з дня отримання запиту.

          7. У  разі коли запит стосується надання великого обсягу
          інформації або потребує пошуку інформації серед  значної
          кількості   даних,   строк  розгляду  запиту  може  бути
          продовжено до 20 робочих днів  з  обґрунтуванням  такого
          продовження.    Про    продовження   строку   запитувачу
          повідомляється  в  письмовій  формі  не  пізніше   п'яти
          робочих днів з дня надходження запиту.

          8. Інформація на запит надається безоплатно.

          9. У  разі  коли запитувана інформація містить документи
          обсягом більш як 10  сторінок,  про  це  протягом  п'яти
          робочих  днів  з  дня  надходження запиту повідомляється
          запитувачу  із  зазначенням  обсягу  фактичних   витрат,
          пов'язаних  із  копіюванням  або  друком документів,  та
          реквізитів і порядку відшкодування таких витрат. Надання
          інформації  здійснюється  протягом  трьох  робочих  днів
          після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.

          10. У задоволенні запиту може бути  відмовлено  у  таких
          випадках:

          1) розпорядник  інформації  не володіє і не зобов'язаний
          відповідно    до    його    компетенції,    передбаченої
          законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено
          запит;

          2) інформація,  що запитується,  належить  до  категорії
          інформації з обмеженим доступом;

          3) запитувач  не  оплатив фактичні витрати,  пов'язані з
          копіюванням або   друком   документів,   відповідно   до
          пункту 9 цих приміток;

          4) не  дотримано вимог до складення та подання запиту на
          інформацію,  передбачених  частиною  п'ятою  статті   19
          Закону  України 'Про доступ до публічної інформації',  а
          саме не зазначено:

          прізвище, ім'я,  по батькові (найменування)  запитувача,
          поштову  адресу  або  адресу електронної пошти,  а також
          номер засобу зв'язку (якщо такий є);

          загальний опис інформації або вид,  назву,  реквізити чи
          зміст   документа,   щодо  якого  зроблено  запит  (якщо
          запитувачу це відомо);

          підпис і дату (за умови подання письмового запиту).
 

                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 25 травня 2011 р. N 583

                        ПРИМІРНИЙ ПОРЯДОК
            складення та подання запитів на інформацію
 

     1. Запит  на  інформацію  подається  фізичною  або  юридичною
особою,  об'єднанням  громадян   без   статусу   юридичної   особи
розпоряднику  інформації  в  усній  чи  письмовій  формі  під  час
особистого  прийому  або  шляхом  надсилання  поштою,  електронною
поштою, телефаксом або по телефону.

     2. Запит на інформацію подається у довільній формі.

     3. Запит на інформацію повинен містити:

     прізвище, ім'я,   по   батькові   (найменування)  запитувача,
поштову адресу,  адресу електронної пошти або номер засобу зв'язку
(якщо такий є);

     загальний опис інформації або вид,  назву, реквізити чи зміст
документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо);

     підпис і дату (за умови подання письмового запиту).

     4. Для подання письмового запиту запитувач  може  використати
форму,  яку  надає  розпорядник інформації або яка розміщується на
офіційному веб-сайті розпорядника.

     5. Запит  на  інформацію  може  бути   подано   особисто   до
спеціальних  структурних  підрозділів  або  посадовим особам,  які
організовують  у  встановленому  порядку   доступ   до   публічної
інформації,  якою  володіє  розпорядник інформації,  в робочий час
згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку.

     6. Під час подання запиту на  інформацію  запитувач  зазначає
зручну для нього форму отримання інформації.

     7. У  разі  коли  з  поважних причин (інвалідність,  обмежені
фізичні можливості тощо) особа не  може  подати  письмовий  запит,
його оформлює представник спеціального структурного підрозділу або
посадова особа,  яка організовує у встановленому порядку доступ до
публічної  інформації,  якою  володіє  розпорядник інформації,  із
зазначенням прізвища,  ім'я,  по батькові,  контактного телефону в
запиті, та надає копію запиту особі, яка його подала.

     8. На  вимогу  запитувача  на  першому  аркуші  копії  запиту
проставляється  відбиток  штампа   із   зазначенням   найменування
розпорядника  інформації,  дати  надходження  та  вхідного  номера
запиту. Така копія повертається запитувачу.
ІНСТРУКЦІЯ
щодо процедури подання запиту на інформацію, її отримання в
Хорольській міжрайонній державній податковій інспекції Полтавської області Державної податкової служби

1. Інформація про документи, які перебувають у володінні Хорольської міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби, розміщена на стенді МДПІ.
2. Запит може бути поданий:
на поштову адресу:
Хорольська міжрайонна державна податкова інспекція Полтавської області Державної податкової служби ,
37800, Полтавська обл.., м. Хорол, вул. Кременчуцька , 44
(на конверті вказувати „Публічна інформація”);
на електронну адресу: dpi1627@ukr.net;
факсом: (05362) 32064;
за телефоном (05362) 34879;
в усній формі особисто посадовим особам спеціального структурного підрозділу Хорольської міжрайонної державної податкової інспекції полтавської області Державної податкової служби, на який покладено функції щодо організації роботи із забезпечення доступу до публічної інформації.
3. Запит може бути поданий особисто до структурного підрозділу Хорольської міжрайонної державної податкової інспекції полтавської області Державної податкової служби, на який покладено функцію щодо організації роботи із забезпечення доступу до публічної інформації, в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку (з понеділка по п’ятницю з 09-00 до 13-00 год. та з 14-00 до 18-15 год. (у п’ятницю – до 17-00 год.)).
4. У запиті необхідно зазначити спосіб отримання інформації.
5. Відповідь на запит на інформацію надається у спосіб, обраний запитувачем, протягом п’яти робочих днів з дня надходження запиту.
6. У разі коли запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, інформації щодо стану навколишнього природного середовища, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних ситуацій, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці громадян, відповідь надається протягом 48 годин із дня отримання запиту.
7. У разі коли запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку запитувачу повідомляється в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня надходження запиту.
8. Інформація на запит надається безоплатно. Надання інформації в електронному вигляді здійснюється у форматі захищеного pdf файлу.
9. У разі коли запитувана інформація містить документи обсягом більш як 10 сторінок, про це протягом п’яти робочих днів з дня надходження запиту повідомляється запитувачу із зазначенням обсягу фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку відшкодування таких витрат. Надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
10. У задоволенні запиту може бути відмовлено у випадках, передбачених статтею 22 Закону України „Про доступ до публічної інформації”.
11. Рішення, дії чи бездіяльність органів Хорольської міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби можуть бути оскаржені до керівника ДПС у Полтавській області або суду.
 

27 вересня 2012


1


  Закрити  
  Закрити